پزشکی در بلغارستان

بلغارستان | Bulgaria 



با بلغارستان بیشتر آشنا بشیم :

پایتخت : صوفیه
زبان: بلغاری
دین : مسیحی ارتودوکس
واحد پول : لوا
جمعیت: 6،920000
مساحت: 111000 کیلومتر مربع

بلغارستان از شمال به رومانی محدود می شود و بیشتر مرزها با رودخانه  دانوب مشخص شده است. دریای سیاه در شرق، ترکیه و یونان در جنوب، مقدونیه شمالی در جنوب غربی و صربستان در غرب قرار دارد. پایتخت آن صوفیه، در یک حوضه کوهستانی در غرب واقع شده است.
 

​​​​​​​
چرا در بلغارستان تحصیل کنیم؟
 

باید بدانید که هر ساله بیش از هزاران دانش آموز برای تحصیل به این کشور نقل مکان می کنند. 
بلغارستان به عنوان کشوری از اتحادیه اروپا، هر ساله درهای خود را به روی بسیاری از دانشجویان بین المللی که تصمیم به تحصیل در خارج از کشور را دارند، باز می کند؛ دانشجویان بسیاری از کشورهای مختلف به ویژه انگلستان، آلمان، یونان، ایتالیا، اسرائیل، ترکیه، هند، غنا، نیجریه و... به بلغارستان مهاجرت می‌کنند.
به گفته دانشجویان، تحصیل در بلغارستان معامله خوبی است، زیرا مدرک ارائه شده نه تنها در اروپا بلکه در اکثر نقاط جهان نیز به طور گسترده ای شناخته شده است.

دانشگاه‌های بلغارستان به طور مداوم تمام تلاش خود را برای جذب دانشجو از سراسر جهان و بهبود خدمات خود انجام می دهند؛به عنوان مثال، دانشگاه پزشکی Plovdiv به زودی یک ساختمان جدید در دانشگاه خود خواهد داشت که در آن حتی دانشجویان بیشتری فرصت کسب دانش عملی را دارند.

برخی از دانشگاه ها، در مقاطع مختلف به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شوند، در حالی که برای اقدام به دانشگاه و حتی سفارت کشور بلغارستان ، اجباری در ارائه مدرک رسمی زبان انگلیسی نیست. 

همچنین ما می توانیم شاهد پیشرفت در زیر ساخت های دانشگاه ها، ایجاد یک دانشگاه جدید و آزمایشگاه های جدید و به روز رسانی درجات آکادمیک باشیم.
همه ما می دانیم که زندگی دانشجویی با بودجه محدودی هدف مشترک اکثر دانشجویان ایرانی است، بنابراین تحصیل در این کشور عضو اتحادیه اروپا  انتخاب بسیار خوبی است. هزینه کم خورد و خوراک و اسکان و به طور کل هزینه ی زندگی پایین، یکی از ویژگیهای بارز این کشور است، و همچنین داشتن اجازه کار رسمی برای دانشجویان همیشه می تواند کمک خوبی در تامین این هزینه ها برای متقاضیان باشد.

 خدمات ما برای پذیرش دوره پزشکی در بلغارستان :

1. شروع پروسه با مشاوره رایگان، قدم اول برای مهاجرت تحصیلی می باشد که شما باید انجام دهید تا با تمامی جنبه های ادامه تحصیل در بلغارستان و مخصوصا دلیل انتخاب رشته های گروه پزشکی، آشنا شوید و بهترین دانشگاه و شهر برای مهاجرت تحصیلی را انتخاب کنید.

2. انتخاب زبان مورد نیاز برای ادامه تحصیل: این مورد می تواند نسبت به مقطع تحصیلی و دانشگاه مورد نظر متفاوت باشد.
ولی به طور کلی برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد و دکتری اکثر رشته‌های مربوطه در اکثر دانشگاه‌های بلغارستان به زبان انگلیسی ارائه می شوند، در این صورت برای شروع کار به یکی از دو مدرک  IELTS یا TOEFL نیاز دارید. ولی توصیه می شود که حتی با وجود انگلیسی بودن دانشگاه باید در کلاس های زبان بلغاری شرکت کنید تا در زندگی روزمره با مشکل مواجه نشوید.
(برای دریافت اطلاعات تکمیلی تماس بگیرید)

3. آماده سازی مدارک تحصیلی: برای شروع پروسه اپلای باید مدارک مورد نیاز جمع آوری، ترجمه و تأیید شوند، که در شرایط مختلف و برای ارائه به سفارت یا دانشگاه می تواند بین زبان انگلیسی یا بلغاری متغیر باشد، و این پروسه شاید یکی از حساس ترین مراحل ادامه تحصیل در بلغارستان باشد که هر ساله با تغییرات زیادی همراه است، بنابراین بهترین زمان برای آماده سازی مدارک چند ماه قبل از زمان اقدام به دانشگاه می باشد.

4. انجام مکاتبات با دانشگاه: با توجه به تصمیم شما، دانشگاه مورد نظر انتخاب شده و مکاتبات و هر گونه اقدام حضوری و غیر حضوری از طرف مؤسسه انجام می پذیرد، تا پذیرش قطعی از دانشگاه یا دانشگاه های مورد نظر به دست مؤسسه برسد.

5. مشاوره دریافت ویزا: ویزای شما مهمترین مرحله پروسه مهاجرت شما به بلغارستان است. ولی خوشبختانه سفارت بلغارستان شرایط و مدارک نسبتا ساده ای نیاز دارد. بنابراین مؤسسه آرسیس با توجه به تجربیات قبلی و تغییرات فعلی سفارت شما را در این زمینه راهنمایی می کند و مشاوره های لازم جهت تهیه مدارک سفارت را در اختیار متقاضیان عزیز قرار می دهد تا در مسیر ​ادامه تحصیل در بلغارستان اصلی ترین قدم را صحیح بردارید.
​​​​​​​​​​​​​​
​​​​​​​​​​​​​​

     مزایای تحصیل در بلغارستان 


با توجه به سختی اخذ پذیرش و به خصوص دریافت ویزا از برخی از دانشگاه‌های کشورهایی مانند انگلستان، آمریکا، آلمان، اتریش و یا هر کشور بزرگ اروپایی، بلغارستان می تواند گزینه ی مناسبی برای دانشجویان ایرانی باشد. بطوریکه هر ساله دانشگاه پزشکی صوفیه بیش از 700 متقاضی بین المللی را با شرایط آسان تری می پذیرد،
و این برای متقاضیان ایرانی می تواند یکی از بهترین و سریع ترین راه های ورود به دوره ی پزشکی باشد.



۱. شهریه کم در بلغارستان
اگر هزینه های تحصیل در رشته های گروه پزشکی در کشورهای مثل کانادا و یا ترکیه شما را می ترساند؛ مطمئنا قیمت های بلغارستان را دوست خواهید داشت(مخصوصا وقتی صحبت از تحصیل در بهترین دانشگاه‌ها می شود). اگر در دانشگاه پزشکی Plovdiv یا دانشگاه پزشکی صوفیه تحصیل می کنید؛ هزینه تحصیل برای کل سال تحصیلی 8000 یورو می باشد. 

2.کشوری کوچک اما با فرصت های بزرگ
بلغارستان به عنوان قهرمان نوپای اروپا در نظر گرفته می شود، بنابراین بسیاری از دانشجویان در طول تحصیل خود می توانند یک کار جالب یافته و حتی پس از پایان تحصیلات خود در این کشور مستقر شوند.

3. هزینه های دانشجویی کم در بلغارستان
زندگی در بلغارستان در مقایسه با زندگی در  سایر شهرهای اروپا بسیار ارزان است. در صوفیه پایتخت بلغارستان می توانید با 5یورو از صرف شام و نوشیدنی در رستوران لذت ببرید. و یا برای طی مسیر 20 دقیقه ای با تاکسی نصف هزینه در کشورهای دیگر را بپردازید. این هزینه ها در شهرهای کوچک‌تر حتی کمتر از این مقدار می باشد. از این رو این کشور برای زندگی دانشجویی با بودجه کم، می تواند گزینه مناسبی باشد.

4. امکان تحصیل پزشکی و دندان پزشکی به زبان انگلیسی
در بیشتر دانشگاه های بلغارستان رشته های پر طرفدار پزشکی و دندان به هر دو زبان بلغاری و انگلیسی ارائه میشود و در بیشتر موارد برای دریافت ویزا نیازی به ارائه هیچ گونه مدرک زبانی نیست و اکثر دانشگاه ها دوره هایزبان را برای دانشجویان ارائه​​​​​​​ میدهند.

کیفیت عالی آموزش عالی در بلغارستان

اگر تحصیل در بلغارستان را انتخاب کنید؛ از تحصیلات با کیفیت بالا، همراه با جو بین المللی و دانشگاه هایی که انواع مختلفی از تخصص (مانند پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، مهندسی و غیره) را ارائه می دهند، لذت خواهید برد. بلغارستان واقع در قلب اروپا و عضو اتحادیه اروپا بوده که در صورت تمایل به پیشرفت در زمینه مورد نظر خود، فرصت های آموزشی خوبی را ارائه می دهد. به علاوه اینکه دانشگاه‌های این کشور با مدرسان حرفه ای و تحصیل کرده در خارج از کشور همراه است. همچنین، دانشگاه‎‌های بلغارستان بدلیل روابط نزدیک با دیگر دانشگاه‌های اروپایی این امتیاز را به شما می دهد که در طول تحصیل خود بتوانید برای یک یا دو ترم برای تحصیل به بهترین دانشگاه‌های اروپا بروید. با انتخاب بلغارستان، از تمام مزایای یک سیستم آموزشی بروز و قدرتمند، مدارک تحصیلی اروپا، هزینه های مقرون به صرفه زندگی، فرصت های شغلی عالی بعد از تحصیل، همراهی خانواده در حین تحصیل و دارا بودن حق و اجازه کار در حین تحصیل برای متقاضیان و همراهان استفاده خواهید کرد.

​​​ویدیو دیدنی از شهر زیبای صوفیا

  دانشگاه های پزشکی بلغارستان


بهترین دانشگاه های پزشکی بلغارستان کدام ها هستند ؟


Plovdiv Medical University
 دانشگاه پزشکی در پلوودیو، بلغارستان در سال 1945 تأسیس شد. هزینه تحصیل در دانشگاه پزشکی پلوودیو 8000 یورو در هر سال تحصیلی است. دانشجویان پس از گذراندن دوره های مربوط به تحصیل و همچنین موفقیت  در امتحانات فارغ التحصیلی دولت، مدرک کارشناسی ارشد را کسب می کنند. شهریه ها معمولاً در دو قسط پرداخت می شوند.

رشته های ارائه شده : 
​​​​​​​این دانشگاه شامل دانشکده های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، بهداشت عمومی، گروه زبان ها و آموزش های تخصصی یک کالج پزشکی و یک بیمارستان با 2000 تخت است.














 دانشگاه پزشکی صوفیه (Sofia Medical University )

دانشگاه پزشکی، صوفیه یک دانشگاه دولتی در صوفیه، بلغارستان است که در سال 1917 تاسیس شد. این قدیمی ترین موسسه آموزش عالی پزشکی در بلغارستان است.
رشته های ارائه شده : دانشکده های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دانشکده بهداشت عمومی، کالج پزشکی صوفیه

​​​​​​​












 دانشگاه پزشکی وارنا ( Varna Medical University)
دانشگاه پزشکی وارنا یک دانشگاه دولتی برای آموزش عالی بلغارستان است که به آموزش متخصصان در زمینه پزشکی و مراقبت های بهداشتی اختصاص دارد که با مدارک تحصیلی و مدرک کارشناسی ارشد ، لیسانس و لیسانس حرفه ای فارغ التحصیل می شوند.
رشته های ارائه شده:
در دانشکده های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، بهداشت عمومی دانشگاه پزشکی وارنا و کالج پزشکی برنامه های زیر ارائه می شود: پزشکی، پزشکی دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری، مامایی، مدیریت بهداشت، مدیریت بهداشت، بهداشت عمومی، پزشکی دستیار آزمایشگاه، رادیوگرافی

 
















دانشگاه پزشکی پلون ( Pleven Medical University)
دانشگاه پزشکی پلون یکی از پنج موسسه پزشکی آموزش عالی بلغارستان است. این تنها دانشگاه در پلون است و در سال 1974 بر اساس بیمارستان منطقه ای سابق تاسیس شده در سال 1865 تاسیس شد.این دانشکده دارای دو دانشکده است، دانشکده پزشکی که موضوعات پزشکی و توانبخشی و کاردرمانی را پوشش می دهد و دانشکده بهداشت عمومی که خدمات بهداشتی را پوشش می دهد و همچنین یک کالج.














​​
دانشگاه پزشکی تراکیا ( Trakia Medical University) 
دانشگاه تراکیا یا دانشگاه تراکیه یک دانشگاه بلغارستان در شهر استارا زاگورا است. این نام از منطقه تاریخی تراکیه گرفته شده و در سال 1995 تأسیس شد.
این دانشگاه دارای آزمایشگاه‌های زیر می باشد:
آزمایشگاه تحقیقات مرکزی.
آزمایشگاه های دانشکده کشاورزی.
آزمایشگاه های دانشکده دامپزشکی.
آزمایشگاه های دانشکده پزشکی.
آزمایشگاه های دانشکده آموزش.
آزمایشگاه های دانشکده اقتصاد.
آزمایشگاه های دانشکده فنی و فناوری.​​​​​​​

دریافت آسان ویزای تحصیلی بلغارستان​​​​​​​


مدارک مورد نیاز:


1.ریز نمرات تحصیلی‌ دیپلم و دوره پیش دانشگاهی ( برای متقاضیان دوره لیسانس و یا دوره های گروه پزشکی) 

2.نامه از وزارت آموزش و پرورش  و نامه  وزارت علوم و یا  وزارت یهداشت که در آن ذکر شده است که شما اجازه تحصیل در دانشگاه‌های ایران را دارید.(نامه اجازه تحصیل در خارج ار کشور)

3.کپی‌ پاسپورت

4.گواهی صحت سلامت از پزشک. با کم تر از یک ماه تاریخ  صدور

5.عکس پاسپورتی ۴ عدد

6. یک وکالت از طرف  شخص متقاضی به وکیل مهاجرتی موسسه ،که اجازه انجام کار های اخذ پزیرش دانشجویی در دانشگاه مورد نظر در کشور بلغارستان رو برای ایشان داشته باشد.

مدارک در درجه اول باید به زبان انگلیسی ترجمه و بعد تمام مدارک تأیید رسمی‌ شوند(سفارت بلغارستان در تهران)







. هزینه زندگی ماهیانه

خانه یک خوابه: ۲۰۰ تا ۳۰۰ یورو

خانه دو خوابه 350 تا 400 یورو

هزینه خورد و خوراک و ...:200_250  یورو

خوابگاه دانشگاه: ۵۰ تا ۱۰۰ یورو
(ظرفیت محدود است و تضمینی ارائه نمی شود،اولویت با نفراتی ست که زودتر ثبت‌نام می‌کنند)
اتاق ها دو نفره می باشد

اجاره یک اتاق در محیط شهر:150 تا 250 یورو

در کل خارج ماهیانه
400 تا 600 یورو